مکسون، که یکی از معروفترین شرکتهای تولید نرمافزارهای گرافیکی است، به تازگی نسخه جدیدی از نرمافزار محبوب خود در زمینه طراحی و انیمیشن سهبعدی را با نام 2024.3 منتشر کرده است. این بهروزرسانی بهبودهای مهمی را در زمینه بهبود گردش کار و ادغام با دیگر نرمافزارها و پلتفرمها بههمراه دارد. از جمله ویژگیهای مهم این نسخه میتوان به پیشنمایشهای انیمیشنی در Asset Browser، بهبود در سیستم GoZ نرمافزار ZBrush، و بهبود در خروجی فایلهای glTF و USD اشاره کرد.
یکپارچهسازی با سایر نرمافزارها؛ بهبود GoZ، خروجی glTF و USD
نسخه جدید سینما 4D با شماره 2024.3 دارای بهینهسازیهای چندگانه در حوزه خروجی و ورودی فایل داشته است. اکنون، تکنولوژی GoZ که بهعنوان پلی بین سینما 4D و ZBrush است، از ویژگیهای پویا (dynamic subdivisions) و متریالهای MatCap پشتیبانی میکند.
اضافهبه این، حالا میتوان انیمیشنهای کاراکتر را به سایر نرمافزارهای DCC یا موتورهای بازی با استفاده از فرمت glTF صادر کرد. فایلهای خروجی glTF اکنون قابلیت پشتیبانی از تغییرات شکل پوست (skin deformations) را نیز دارا هستند.
از سوی دیگر، حالا میتوان انیمیشنهای ساخته شده در سینما 4D را با فرمت USD صادر کرد. با این حال، در حال حاضر فقط دادههای PSR (موقعیت، مقیاس و چرخش) از طریق این فرمت پشتیبانی میشوند.
بهبودهای گردش کار؛ بهروزرسانی Asset Browser و متریالهای Substance 3D
Asset Browser در سینما 4D بهروزرسانی شده و اکنون زمانی حرکت ماوس روی داراییها، پیشنمایشهای انیمیشنی از آنها را نمایش میدهد. همچنین، Asset Browser اکنون از مرور و اضافهکردن متریالهای Adobe Substance 3D پشتیبانی کامل دارد.
این بهروزرسانی ادامهای از بهبودهای انجامشده در گردش کار Substance در نسخه 2024.2 سینما 4D است. این بهروزرسانی مکسون شامل امکان واردکردن داراییهای Substance 3D بهعنوان متریالهای Legacy و Redshift است. همچنین، هنگام واردکردن بهعنوان متریال Redshift، جهت نرمال به طور خودکار شناسایی میشود. این بهروزرسانیها نیز روی MoGraph Matrix Object و Scene Nodes میشوند.