در صنعت پر رقابت بازیهای ویدئویی، بازی Tiny Glade که بهطور معمول توسط یک عنوان متمایز، با سبزهزاری از آرامش و خلاقیت پا به صحنه گذاشتهاست.
این بازی توسط استودیوی کوچک سوئدی به نام Pounce Light و با مشارکت هنرمندانی همچون آناستازیا اوپارا (Anastasia Opara) و توماس استاچویاک (Tomasz Stachowiak)، دو توسعهدهنده ماهر در زمینه بازیسازی، توسعه یافتهاست. Tiny Glade به معنی بیشه کوچک، یک بازی ساده با ایدهای ساده و خلاقانه است که در آن بازیکنان با ساخت سازههای قلعهای، به دنیایی از طبیعت و سرسبزی عمیق میرسند.
گیمپلی و ویژگیهای بازی Tiny Glade
بازی tiny glade به دلیل سادگی و آرامش محیطی که ایجاد میکند ، برای افراد زیادی جذابیت داشتهاست. این بازی بدون پیچیدگی شبکه، مدیریت منابع یا عناصر مبارزهای طراحی شده است.
به جای آن، تمرکز اصلی بازی بر روی فرآیند ساخت سریع و آسان سازهها باشد،این امکان را به بازیکنان میدهد که در یک محیط دلنشین و آرامشبخش، به ساخت خلاقانه بپردازد. بازی تاینی گلد به گونهای طراحی شده است که یک تجربه فردی و شخصی را برای هر بازیکن به ارمغان میآورد ، جایی که بازیکنان میتوانند به طور کامل در فرآیند ساخت و غرق شدن در دنیای سازههای خود لذت ببرند.
استایل بصری گرافیکی بازی Tiny Glade به طرزی دلنشین و دلفریب توصیف میشود که به یک قاب نقاشی زنده شبیه است. این بازی به هدف ارائه تجربهای شبیه به حس زندگی و ساختن میپردازد. جزئیات زیبای بازی، مانند گوسفندانی که در میان ساختمانها گردش میکنند یاطاقهای پوشاننده از پیچکهای، توجه هر بازیکن را جلب میکند. حتی نشانگر موس نیز در این بازی به بخشی از محیط تبدیل میشود و که با چمنها و حشرات در ارتباط است،تجربه بازی را بیشتر، دلچسب و مهیج میکند.
داستان توسعه بازی Tiny Glade
داستان بازی تاینی گلد سرشار از نشاط و اشتیاقی است که توسط آناستازیا اوپارا، یک متخصص در زمینه تولید رویههایی بهنام procedural generation، با خودش آغاز کرده است. او این بازی را به عنوان یک آزمایش کوچک آغاز کرد و با پشتیبانی و تشویقهای مردم در فضای مجازی، توانسته است تا موفقیتی قابل توجه را به دست آورد.
این تشویقها و حمایتها باعث شد که اوپارا و همکارش، توماس استاچویاک، تصمیم بگیرند کار خود را در یک استودیو معتبر بازیسازی رها کنند تا بتوانند به طور تمام وقت و با تمرکز کامل، به توسعه بازی خود بپردازند.
آناستازیا درباره فضای بازی خود چنین میگوید:
“هدف ما از ساخت Tiny Glade این بود که فضایی آرام و صلحآمیز خلق کنیم که در آن بازیکنان بتوانند از زندگی روزمره خود فرار کنند و به آرامش برسند.”
همچنین:
“ما میخواستیم بازیای بسازیم که به بازیکنان حس شادی و رضایت بدهد و به آنها کمک کند تا با طبیعت ارتباط برقرار کنند.”
طراحی بازی
یکی از نقاط قوت بارز بازی tiny glade، گرافیک پیکسلی، دلنشین و جذاب آن است که توجه بسیاری از منتقدان و بازیکنان را به خود جلب کرده است. طراحی گرافیکی این بازی فضایی گرم و صمیمی را به همراه حس نوستالژی به بازیکنان ایجاد میکند. همچنین، استفاده از رنگهای شاد و متنوع در طراحی محیط و شخصیتها، زیبایی بصری این بازی را بیشتر کرده و جذابیت آن را برای کاربران افزایش داده است.
یکی از نکات مهم دیگری که میتوان به آن توجه کرد، طراحی ساده و مینیمالیسمی این بازی است. این طراحی باعث شده که بازی برای تمامی گروههای سنی قابلفهم باشد و این سادگی به منظور ایجاد یک محیط صلحآمیز وآرامشبخش، رابطه مستقیمی با بازیکنان داشته باشد. تمرکز بر جزئیات در طراحی بازی، باعث شده تا دنیای بازی به طور کلی پویاتر و زندهتر به نظر برسد و تجربهی بازی را برای بازیکنان بهتر و جذابتر کند.
“ما از گرافیک پیکسلی استفاده کردیم زیرا میخواستیم بازی ظاهری گرم و دلنشین داشته باشد و حس نوستالژی را در بازیکنان زنده کند.”
“گرافیک پیکسلی همچنین به ما این امکان را میداد که تا حد ممکن خلاق باشیم و دنیای منحصربهفردی را برای بازی خلق کنیم.”
سبک ساده بازی در عین حال منحصر به فرد
باوجود سادگی بینظیر تاینی گلد، احتمال اینکه بازیکن پس از مدتی از آن خسته شود نیز وجود دارد. همچنین، عدم تنوع در طراحی محیطی بازی میتواند جذابیت آن را کاهش دهد. با وجود همه زیبایی و سادگی آن، اگر انیمیشنهای پیچیدهتری نیز در طراحی آن بهکار رفته بود، محیط بازی را زندهتر و جذابتر میکرد.
این بازی از جمله تعداد محدودی از بازیها است که با استفاده از موتور شبیهسازی اختصاصی شرکت Proprietary Engine توسعه یافتهاست.
این بازی به اوایل سال ۲۰۲۴ بر روی پلتفرم استیم عرضه خواهد شد. نیازمندیهای سیستمی این بازی میتوان به پردازنده ۶۴ بیتی، سیستم عامل ویندوز ۱۰ یا بالاتر، هسته اینتل i5 یا معادل آن، ۴ گیگابایت رم و ۴ گیگابایت حافظه اشاره کرد. Tiny Glade به عنوان یک پناهگاه، از استرس زندگی مدرن فاصله میگیرد. این بازی تصویری از یک روز تابستانی آرام را به تصویر میکشد و هدف آن تمرکز بر ساختوساز در آرامش است.
هدف اصلی این بازی، ارائه تجربهای زیبا و لذتبخش برای بازیکنان است، به طوری که آنها را به خنده و لذت بیشتری بیاورد؛ و همچنین آنها را از سرعت زندگی خود کمی آرامتر کند و فرصتی برای خلاقیت و ساختن لذت ببرند.